Waarom LABRADOR?

Emotie: de basis van ieder klantcontact.

LABRADOR is een innovatieve, praktische en makkelijke methode om klantcontact te verbeteren. Labrador richt zich op houding en gedrag van medewerkers, richting klanten maar ook richting collega’s als interne klant. LABRADOR wordt daarom ook ingezet voor cultuurveranderingstrajecten. Klantgerichtheid moet immers op alle niveaus in de organisatie worden uitgedragen.

 

LABRADOR richt zich specifiek op de juiste houding en gedrag van de medewerker tijdens het contact met de klant vanuit de visie dat goed gedrag volgt uit een goed gevoel richting klant. LABRADOR leert medewerkers de emotie van de klant te (h)erkennen en er adequaat naar te handelen. Op die manier voelt de klant zich gehoord, begrepen én geholpen. De klant zal, ondanks de klacht, toch een positief gevoel aan het contact met de organisatie overhouden.

 

LABRADOR is dé manier om medewerkers binnen een organisatie op een efficiënte manier bewust te maken van het belang van empatisch klantcontact én de rol die zij daarin hebben.

 

LABRADOR methode:

 

labrador_menu